درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید مخصوصاً شما
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 271
بازدید کل : 10763
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



AY.AZARBAYJAN YASHASIN




به نام خدا

  توهم های دیگران

  باورهای غلطی است که در اثر تکرار تبلیغاتی از سوی حکومت شوونیست فارس و نیز سانسور از سوی پان فارسها وعدم تحقیق علمی از جانب ملت در طول 85 سال در ذهن مردم ما رسوب کرده است، بدانید:
 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 9:33 ::  نويسنده : NASER

به نام خدا
 

                                                      "بوز قوردلار" و "مان قوردلار"

       --------------------------------------------------------------------------------

افسانه "بوزقورد" یا "گرگ خاکستری" از افسانه‌های کهن ترکان است و ریشه هزار و پانصد ساله دارد این افسانه در حدود یکصدو نود و یک سال بعنوان ایدئولوژی رسمی امپراطوری "گؤک ترک" یا "ترکان آسمانی" بود و از دریای چین تا دریای سیاه بشکل‌های گوناگون سینه به سینه نقل می‌شد و توسط پیکرتراشان بصورت تندیس‌های مختلف‌ تراشیده و در شهرهای مختلف نصب می‌گردید. بر اساس این افسانه روزی دشمنان به سرزمین ترکان حمله کرده و ترکان در مقام دفاع تا آخرین نفر شجاعانه جنگیده و کشته می‌شوند.آخرین بازمانده زخمی این جنگ مهیب پسرکی بود که توسط گرگی از مهلکه نجات داده می‌شود. طبق افسانه بر روی زمین غیر از آن پسرک ترکی نمانده بود. پس از چندی "نسل جدید ترک" از وصلت پسرک ترک با گرگ پا به عرصه وجود می‌نهد و در نسل‌های بعدی آنها عاقبت امپراطوری عظیم "گؤک ترک" یا "ترکان آسمانی" را از دریای چین تا دریای سیاه بنا می‌نهند.
برای مستند کردن افسانه،‌نظریات "تونگ تین" دائره‌المعارف و سالنامه ‌نویس مشهور چین را که در سال 801 یعنی حدود یک قرن پیش از اسلام می‌زیست در اینجا می‌آورم. "تونگ تین" در بین دائره‌المعارف 199 جلدی خود، جلد 197 را به تاریخ و منشاء اقوام ترک اختصاص داده و بطور مفصل از آداب و رسوم ترکان آسمانی بحث می‌کند. اینجانب به خوانندگان محترم برای اولین بار در تاریخ ادبیات، متن ترجمه شده چینی به استانبولی را به فارسی ترجمه کرده و در اختیار محققین قرار می‌دهم.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 9:31 ::  نويسنده : NASER

به نام خدا

پیشینه ی ترکان

 سومرها در جنوب عراق امروزی و شمالغرب خلیج سومر زندگی کرده و مدنیّتی با کیفیّت درست کرده اند. زمان آمدن سومر ها به این خاک ها به صورت دقیق معلوم نیست ، لکن متخصّصهای تاریخ قدیم نشان می دهند که، سومرها 4500 سال قبل ازمیلاد در جاهای نشان داده شده اولین مدنیّت روشن بشریت را به وجود آورده اند، شهرهایی مانند :

" اور- ur" ، " اوروک- uruk" ، "ائرئخ"، " نیپ پور- nippur" ، " کیش- kisch"، " له کش" ،"لرسا" ... که مراکز بزرگ مدنیّت بودند ساخته اند. پس  می توان گفت سومرها حداقل 500 سال قبل از ...

آن، یعنی 5000 سال قبل از میلاد در خاکهای عراق بوده اند. یعنی تخمیناً می توان گفت سومرها 4500-5000 سال قبل از میلاد به بین النهرین آمده اند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 تير 1390برچسب:, :: 9:26 ::  نويسنده : NASER

اگر حرفهای تو برای برخی گران افتاد. غم مخور

اگر حقایق تو شیرینی میلیاردها سرقت را کمی تلخ کرد. غم مخور

اگر خواستی تا از حقوق ملت ما دفاع کنی و نگذاشتند. غم مخور

اگر دیگر تحمل انتقاد را نداشتند و برای همین هم تو و امثال تو را رد صلاحیت کردند. غم مخور

خب تقصیر خودت بود، تو نیز باید در آن اختلاس شرکت میکردی تا صلاحیت بگیری.



سه شنبه 9 اسفند 1386برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : NASER

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد